عمومي عمومي .

عمومي

چرا روغن موتور را مي سوزانيد؟

 

 

 

كمي هياهو در رابطه با تيم هايي كه از روغن موتور به روش هاي ديگري غير از دستورالعمل استفاده مي كنند اتفاق افتاد. چندين تيم مظنون به استفاده از روغن براي تكميل سوخت خود و در نتيجه به دست آوردن قدرت بيشتر هستند ، و اينكه آيا اين يك نوآوري هوشمندانه بود يا فقط اب زير كاه بودن هنوز در حال بحث است.

براي قرار دادن برخي زمينه ها ، سوخت در F1 به شدت تنظيم مي شود. شما كاملاً به 105 كيلوگرم محدود مي شويد و مواد افزودني به مقدار كمي محدود مي شوند سوخت مصرف شده در موتورهاي F1 بسيار شبيه به اتومبيل هاي جاده اي معمولي است.

با اين حال ، روغن به شدت كنترل نشده بود هم از نظر ميزان استفاده و هم از نظر ميزان روغن. البته هنوز محدوديت هايي وجود دارد ، اما با واريانس بسيار گسترده تري در مورد ميزان روغن موتور در طول مسابقه ، اين آزادي بيشتري به تيم ها مي دهد تا از آن در جاي ديگر استفاده كنند.

آنچه از اهميت ويژه اي برخوردار بود عدم محدوديت افزودني براي روغن بود. مواد شيميايي و پليمرهايي كه تيم ها خيلي دوست دارند به سوخت خود اضافه كنند اما در عوض به روغن آنها اضافه شده و عمداً در محفظه احتراق خونريزي مي كنند تا مزايايي كسب كنند.

جهت ارتباط با خريدار روغن سوخته در تهران كليك كنيد.

سيگار آبي


در يك اتومبيل استاندارد ، سوختن روغن در موتور از علائم يك مشكل است. يا حلقه هاي پيستون تخريب شده و به روغن اجازه مي دهند كه در اطراف پيستون و به محفظه احتراق وارد شود ، يا مهر و موم سوپاپ از بين رفته و روغن مستقيماً روي سر پيستون نشت مي كند.

موتور تا زماني كه از آن با روغن بالا نگه داشته شود به كار خود ادامه خواهد داد ، اما از آنجا كه روغن به اندازه سوخت قابل احتراق نيست و به طور ايده آل در محفظه مورد نظر نيست - بايد به جاي آن روغن كاري موتور را انجام دهد.

درصورتي كه بخواهيد MOT بعدي خود را رد كنيد ، رفع آن ضروري است و محيط زيست از جلوگيري از ايجاد دودهاي آبي در اگزوز شما تشكر مي كند. همچنين باعث مي شود كيف پول شما كمي بخاطر ادامه خريد روغن جايگزين شاد شود.


ارزش افزوده


اگر براي آن افزودني هاي فوق الذكر نبود ، اين در موتور F1 نيز به همين صورت خواهد بود. اين مواد افزودني مي توانند فوايد زيادي را افزايش دهند ، يعني تقويت احتراق و تأخير در احتراق در محفظه.

اين اثر به موقع اشتعال منجر مي شود به طوري كه تمام مخلوط سوخت / هوا همزمان منفجر مي شود و هنگامي كه منفجر مي شود آن را با قدرت بيشتري انجام مي دهد - با افزايش قدرت قابل توجهي كه باعث افزايش سطح اكتان مخلوط سوخت مي شود.

روش هاي مختلفي براي ورود اين مخلوط روغن به محفظه احتراق وجود دارد ، اما به دليل ماهيت پنهاني فناوري ، همه آنها شناخته شده نيستند.

يك روش قابل درك اضافه شدن انژكتورهاي دسته دوم در پايين سيلندرها - زير پيستون ها و درست بالاي ميل لنگ است - كه روغن مايع را به قسمت زيرين پيستون ها پاشيده است.

وقتي به طور صحيح روي ضربه رو به پايين قرار گرفت ، فشار روزافزون در ميل لنگ بخار روغن را از طريق شيارهاي حلقه روغن مجبور مي كند. معمولاً اين شيارها در زير حلقه روغن قرار مي گيرند تا بتوانند وظيفه خود را كه جمع آوري روغن اضافي جمع شده توسط حلقه روغن است ، انجام دهند و دوباره آن را به داخل ميل لنگ هدايت كنند.

اما اگر تعداد و شكل اين كانال ها را اصلاح كنيد و آنها را بالاتر از جاي خود در صندلي حلقه قرار دهيد ، مي توانيد حلقه روغن را به يك نوع دريچه تبديل كنيد و ميزان جريان روغن را كه به اتاق اجازه مي دهد كنترل كنيد.

همه اينها با هم كار مي كنند تا با دور زدن محدوديت هاي سوخت و محدوديت هاي افزودني به افزايش قابل توجهي در عملكرد دست يابند - از اين رو بحث در مورد اينكه آيا اين كار در چارچوب قوانين بوده يا خير.

براي ماشين متوسط شما اين اصلاً لازم نيست. شما محدوديت سوخت يا محدوديتي در افزودن مواد افزودني به مخزن نداريد و بنابراين احتياج به دور زدن اين مواد نيست و همچنين سوختن روغن نيز وجود ندارد.

اگر موتور شما شروع به سيگار كشيدن بيش از حد از روغن مي كند كه به محفظه احتراق راه مي يابد و مي سوزد ، هنوز هم به احتمال زياد مشكلي داريد كه نياز به رفع آن دارد.

MAT FOUNDRY GROUP يك توليد كننده اصلي قطعات اتومبيل آهني خاكستري و قابل شستشو هستند. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره ما محصولات ما را مشاهده كنيد يا امروز با ما تماس بگيريد.

به منظور خريد روغن سوخته توسط بهترين خريدار روغن سوخته كليك كنيد.


چه عواملي باعث سوختن روغن موتور مي شود؟


گرچه طبيعي است كه تصور كنيد هر مصرف روغن نشان دهنده وجود مشكل در موتور است ، اما بسته به نوع خودرو ، اين مي تواند يك قسمت طبيعي از عملكرد موتور باشد.

در واقع ، كرايسلر مصرف روغن را تا 500/2000 مايل تا يك چهارم در يك شرايط طبيعي طبيعي مي داند. جنرال موتورز در هر شرايطي يك چهارم هر 2000 مايل را طبيعي مي داند.

با اين حال ، مصرف زياد روغن مشكلاتي از جمله موارد زير را به وجود مي آورد:

در صورت افت سطح روغن به زير سطح ايمن ، قطعات موتور را محافظت نمي كند
باعث مي شود كه وقت و پول خود را به طور مكرر و با صرف روغن از دست دهيد ميزان انتشار مضر را افزايش مي دهد
افزايش سپرده هاي سرقت عملكرد

چگونه اتفاق مي افتد؟

مصرف روغن مانند تبخير آب در يك روز گرم است. درست مانند گرماي خورشيد ، مولكول هاي آب را از يك ظرف آب خارج كرده و به هوا مي برد ، گرماي زياد موتور نيز مي تواند مولكول هاي سبك و ناپايدار را از روغن خارج كرده و باعث افت سطح روغن شود. روغن تبخير شده از طريق سيستم تهويه لنگ از موتور خارج مي شود.

نوسانات روغن موتور توصيف مي كند كه در اثر حرارت زياد به راحتي تبخير مي شود. هرچه نوسانات بيشتر باشد ، تمايل آن به تبخير بيشتر است. هرچه روغن بيشتر تبخير شود ، روغن كمتري براي محافظت از تجهيزات باقي مي ماند و بايد سريعتر روغن از دست رفته را تعويض كنيد. اگر وسيله نقليه اي داشته باشيد كه از روغن "استفاده مي كند" اين پديده را تجربه كرده باشيد.

روغن غليظي كه پشت سر گذاشته شده است نوسانات بيش از ميزان مصرف روغن تأثير مي گذارد.

وقتي عناصر سبك در روغن تبخير مي شوند ، ويسكوزيته روغن افزايش مي يابد. اين روغن ضخيم تر موتور را مجبور به كار بيشتر مي كند ، در نتيجه چندين مشكل از جمله موارد زير ايجاد مي شود:

افت عملكرد
كاهش مصرف سوخت
شروع دماي ضعيف
رسوبات موتور افزايش مي يابد

مشكلات مكانيكي اغلب مقصر هستند

مجموعه اي از مشكلات مكانيكي نيز مي تواند در مصرف روغن نقش داشته باشد (ساقه هاي شير فرسوده يا راهنماهاي سوپاپ ها ، سوپاپ PCV گير كرده) ، اما حلقه هاي پيستون فرسوده يا گير كرده مقصر اصلي هستند.

حلقه ها وظيفه تشكيل يك مهر و موم در برابر ديواره سيلندر را دارند كه از ورود روغن به اتاق احتراق و سوختن آن جلوگيري مي كند. در پايين دست ، حلقه ها روغن اضافي ديواره سيلندر را به داخل ميل لنگ مي تراشند.

براي تشكيل يك مهر و موم خوب ، شيارهاي حلقه اي بايد درست و صاف باشند ، نه شعله ور و نه شانه اي باشند و حلقه ها بايد آزادانه در شيارهاي خود حركت كنند. در غير اين صورت ، روغن مي تواند به محفظه احتراق وارد شده و بسوزد.

راه حل هاي بالقوه

در برخي موارد ، استفاده از روغن موتور با ويسكوزيته بالاتر مي تواند به پر شدن شكاف بين حلقه ها و ديواره سيلندر كمك كرده و باعث كاهش مصرف روغن شود. برخي از توليدكنندگان وسايل نقليه ويسكوزيته هاي متعدد روغن را بر اساس آب و هوا ، مانند 5W-20 در هواي سردتر و 10W-30 در آب و هواي گرم ، توصيه مي كنند.

با اين حال ، بيشتر ويسكوزيته منفرد را توصيه مي كنند. اگر كتابچه راهنماي مالك وسيله نقليه شما ويسكوزيته هاي مختلفي را توصيه مي كند ، سعي كنيد به گرانروي بالاتر در محدوده قابل قبول برويد تا به مهر و موم شدن حلقه ها كمك كند.

مي توانيد با استفاده از ماده تميز كننده حلقه هاي چسبيده را آزاد كنيد. AMSOIL Engine and Transmission Flush به تميز كردن رسوبات پيستون و حلقه كمك مي كند ، باعث ايجاد يك مهر و موم خوب براي كاهش مصرف روغن مي شود.

براي نگهداري مداوم ، يك افزودني سوخت با كيفيت بالا ، مانند AMSOIL P.i. P. ، به تميز و عملكرد مناسب پيستون ها و حلقه ها براي حداكثر عملكرد موتور كمك مي كند.

به روغن مصنوعي ارتقا دهيد

همچنين استفاده از روغن موتور مصنوعي با كيفيت بالا كه در برابر مصرف روغن اثبات شده مانند روغن موتور مصنوعي AMSOIL ايده خوبي است. آنها با روغنهاي پايه مصنوعي با كيفيت بالا تهيه شده اند كه مقاومت بهتري در برابر گرما دارند. در نتيجه ، آنها به طور طبيعي بهتر از روغنهاي معمولي در برابر مصرف روغن مقاومت مي كنند.

در آزمايش نوسان NOACK (ASTM D5800) ، روغن موتور سنتتيك سري AMSOIL 5W-30 38 درصد مصرف روغن كمتر از روغن معمولي آزمايش شده را نشان داد ، كه به كاهش تعداد موارد اضافي ضروري كمك مي كند.

وقتي روغن موتور من بوي سوختگي مي دهد يعني چه؟

كاهش مصرف روغن به معناي اتلاف وقت و هزينه كم براي ريختن روغن شما است. همچنين به شما اطمينان مي دهد كه روغن موتور شما در برابر گرماي شديد تبخير نمي شود و در عوض همان كاري را مي كند كه براي آن طراحي شده است - محافظت از موتور شما. وقتي روغن موتور من بوي سوختگي مي دهد يعني چه؟ - اين چيزي است كه شما بايد بدانيد

هدف اين مقاله كمك به شما در درك دلايل مختلف بوي سوختگي روغن موتور و اينكه درمورد آنها چه بايد بكنيد است.

منظور از روغن موتور چيست؟

 

مهم است كه قبل از شيرجه رفتن به دلايل مختلف بوي سوختگي روغن ، هدف از داشتن روغن در وسيله نقليه خود را درك كنيد.

به موتور خود فكر كنيد كه قسمتهاي متحرك زيادي به طور مداوم با يكديگر لمس مي كنند و اگر هيچ چيز آنها را روغن كاري نمي كند ، اصطكاك زيادي ايجاد مي كنند.

داشتن اصطكاك زياد در موتور خوب نيست زيرا گرماي زيادي توليد مي كند كه مي تواند به موتور آنها آسيب برساند. موتور وسيله نقليه شما بايد در محدوده خاصي از دما كار كند كه بايد آن را حفظ كنيد.

روغن علاوه بر اينكه سيستم خنك كننده باعث حفظ دماي موتور مي شود ، يكي از مهمترين مايعات خودرو شماست كه دماي موتور را كاهش مي دهد.

روغن موتور من بوي سوخته مي دهد؛ چه خبره خوشحالم كه متوجه شديد اگر سريع اقدام نكنيد مي توانيد خيلي زود با مشكل قابل توجه موتور دست و پنجه نرم كنيد.

دلايل مختلفي براي بوي سوختن روغن موتور شما وجود دارد.


نشت داخلي روغن

اگر روغن از اين مسيرهاي جريان خارج شود ، با موتور خود كه روي روغن كم كار مي كند برخورد مي كنيد كه بسيار خطرناك است.

 

دلايل زيادي وجود دارد كه روغن مسيرهاي مناسب خود را ترك كرده و به صورت داخلي نشت مي كند. برخي از اين نشت ها ممكن است بسيار ناچيز باشد ، در حالي كه برخي ديگر ممكن است بسيار بزرگ و قابل توجه باشند.

به عنوان مثال ، اگر به زير اتومبيل خود نگاه كرده ايد و يك گودال روغن مشاهده كرده ايد ، اين نشانگر نشت قابل توجه روغن است كه حتي از رانندگي با وسيله نقليه جلوگيري مي كند.

متأسفانه ، اين مورد نياز به كمك مكانيك حرفه اي دارد زيرا ممكن است تشخيص تركهاي كوچك مشكل باشد چرا هر راننده اي كه مجموعه مهارتهاي مكانيكي لازم را ندارد.

اگر نشت روغن زياد است و مي توانيد آن را مشاهده كنيد ، توصيه مي شود قبل از مشورت با يك مكانيك حرفه اي هرگز سعي نكنيد وسيله نقليه خود را حركت دهيد. اگر وسيله نقليه شما در روغن بسيار كم كار مي كند ، اين مشكل مي تواند بسيار جدي باشد و مي تواند بلافاصله به موتور شما آسيب برساند.

براي ادامه رانندگي با اين وسيله بايد از تمام نشت ها مراقبت شود. اين مي تواند با تغيير يا حذف قطعات بد باشد. پس از نشت محل آزمايش مكانيك حرفه اي ، وي مي تواند ترك خورده لوله ها يا اجزاي سازنده نشت را برطرف كند.

براي هزينه هاي ترميم نشت داخلي روغن هيچ قيمت قطعي وجود ندارد زيرا بستگي زيادي به ميزان ترك ها و محل ايجاد نشت دارد.

واشر سر آسيب ديده

واشر سر شما يك جز small كوچك است كه بالاي سيلندرها نشسته است تا از ايجاد مايعات در داخل سيلندر در هنگام احتراق جلوگيري كند.

اگر مايعي به اين شگفتي رسيده باشد ، شما بر نسبت هوا و سوخت تأثير مي گذاريد و بنابراين ، فرآيند احتراق بوهاي عجيب و گازهاي عجيبي توليد مي كند.

يكي از دلايل اصلي بوي سوختگي روغن موتور ، واشر سر دميده شده است. واشر سر قادر به انجام وظيفه خود نخواهد بود و روغن زيادي مي تواند به داخل سيلندرها راه پيدا كند و بسوزد.

براي تأييد مشكل ، مي توانيد دود خارج شده از لوله خروجي را كنترل كنيد. در پاراگراف معمولاً اگر در اثر سوزاندن واشرهاي سر منفرد داخل سيلندرها روغن زيادي سوخته باشد ، بيرون آمدن دود آبي رنگ عجيبي را مشاهده مي كنيد.

سوپاپ PCV آسيب ديده

هر روغن اضافي در طي فرآيند احتراق توسط دريچه خاصي در اطراف موتور ذخيره و مسدود مي شود. اين شير اجازه نمي دهد مقدار زيادي از اين روغن به سيستم احتراق وارد شود و باعث بوي سوخته روغن موتور مي شود.

 

اگر به هر دليلي اين سوپاپ خراب شود ، روغن موتور شما بوي سوخته مي دهد. براي رفع اين مشكل بايد شير را تعويض كنيد.

خوشبختانه تعويض سوپاپ به هزينه هاي زيادي احتياج ندارد و معمولاً توسط راننده قابل انجام است زيرا به مجموعه مهارتهاي مكانيكي بالايي احتياج ندارد.

روغن پس از تعويض روغن مي ريزد

بسياري از مردم شكايت داشتند كه بوي روغن موتور آنها پس از تعويض روغن مي سوزد. اين تعجب آور نيست ، خصوصاً اگر تعويض روغن خود را توسط يك مكانيك غيرحرفه اي انجام دهيد.

به مكانيكي فكر كنيد كه مي خواهد روغن را درون مخزن روغن خودروي شما بريزد. اگر او مقدار كمي روغن به دور بلوك موتور بيندازد ، اين روغن به دليل گرماي زياد خارج شده از بلوك موتور مي تواند به راحتي بسوزد.

اين نوع بوي سوختن روغن خيلي جدي نيست زيرا كوچك است و به مشكلات قابل توجهي در وسايل نقليه داخلي مربوط نمي شود.

بنابراين ، لازم نيست وحشت كنيد ، و گاهي اوقات مجبور نيستيد با فرض كوچك بودن قطرات روغن ، اقدامي انجام دهيد.

با اين وجود ، اگر روغن زيادي در اطراف بلوك موتور هجوم مي آورد ، ممكن است آنقدر داغ شود و برخي از اجزاي لاستيكي اطراف موتور را بسوزاند.

در انتها ، بهتر است با مكانيك مشورت كنيد و به او اطلاع دهيد كه با چه كاري روبرو هستيد.


برچسب: خريدار روغن سوخته، روغن موتور،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 4
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۱:۲۳ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)